Az internetes kereskedelem egyaránt magában hordozza a gyors meggazdagodás lehetőségét és a gyors bukás veszélyét. Nagyon nehéz előre megjósolni, hogy egy webáruház sikeres lesz, vagy sem, ugyanis nem elég a jó termék, a weboldal átláthatósága, a megrendelési folyamat gördülékenysége, vagy az időszakos marketing tevékenység. Megfelelő stratégiai tervezés hiányában hamar szembesülhetünk azzal a ténnyel, hogy nem is olyan könnyű az interneten kereskedni. Amennyiben webáruház nyitást fontolgatunk, érdemes megismernünk néhány kötelezettséget, valamint jó tanácsot, ami a későbbi, sikeres működés alapja lehet. Tehát egy webáruház nyitása nem csak azt jelenti, hogy megbízunk valakit a weblap fejlesztésével. Érdemes egy alapos piackutatást végezni, és tisztában lenni azzal, hogy mit is akarunk pontosan. Van néhány egyszerű, konkurenciaelemzéshez, trendek beazonosításához használt módszer, mint például a Google Insights, amely nem igényel különösebb szakértelmet.
Miután tisztában vagyunk egy termék piacával, érdemes alaposan szemügyre vennünk a termék sajátosságait is, ugyanis annak megfelelően kell megtervezni a webáruház működését. A termék sajátosságai közé tartozik például a szállíthatóság, szezonhoz kötöttség, tárolás, valamint az is, hogy a vásárlóknak egy évben rendszeresen (mint például a kozmetikai szerek), vagy csak időközönként (mint például napszemüveg, sínadrág) van szüksége rá. Miután tudjuk, hogy mit akarunk és meg van hozzá a megfelelő vállalkozási formánk, tanácsos felkeresni egy szolgáltató céget, aki segít a webáruház elkészítésében. Szerencsére nagyon sok hazai szolgáltató lehet segítségünkre ezen a területen és a webáruház nyitásra szánt összegtől függően, sokféle megoldás közül választhatunk.